Isännöintiyritys Kontu valitsi meidät toteuttamaan saapuvan paperipostin digitoinnin. Palvelu on ollut hyödyllinen.
Toteutet palvelut:
Kontu on valtakunnallinen isännöintiyritys, joka syntyi, kun MTR-Isännöinti, Walttari, Suomen Tekninen, ISTO, JIP ja M3 Isännöinti yhdistyivät vuonna 2024.
Kontu toimii 50 paikkakunnalla ja työllistää lähes 400 henkilöä. Asiakaspalvelun kehityspäällikkö Minttu Makkonen kertoo, että yrityksessä huomattiin alkuvuodesta 2025 tarve saada keskitettyä eri toimistoille saapuvaa paperipostia yhteen paikkaan.
”Halusimme digitoida saapuvan postin myös siksi, että vapautetaan meidän asiantuntijoilta postin avaamiseen ja käsittelyyn kuluvaa aikaa.”
Koska postin digitointipalvelu ei ollu Makkoselle tuttu, palvelun tuottajaa lähdettiin etsimään, ja Valoro nousi esille.
Nopeus oli valtti
Kontu pyysi tarjouksia saapuvan postin digitoinnista eri yrityksiltä mutta päätyi nopeasti Valoroon, joka ainoana pystyi tarjoamaan palvelun pikaisella aikataululla.
”Ylipäätään Valoron tarjous vastasi tarpeitamme ja valorolaiset tuntuivat heti ymmärtävän tilannettamme. Saimme homman nopeasti liikkeelle”, sanoo Makkonen.
”Kun vain ensin avattiin postilokero Postin kautta, prosessi lähti heti sujumaan. Nyt paperiposti tulee siis meille skannattuna sähköpostiin.”
Aikaa on vapautunut oleelliseen
Nyt saapuvan postin digitointipalvelu on ollut käytössä muutaman kuukauden ja Minttu Makkosen mukaan Konnussa on oltu tyytyväisiä.
”Meillä on oma yhteyshenkilö Valorolla ja hänen kanssaan ollaan tekemisissä lähes päivittäin. Käydään läpi, mitä eri postilajeille tehdään ja tarvittaessa voin pyytää raporttia saapuneista posteista.”
Valoron palvelua Makkonen kehuu joustavaksi ja asiantuntevaksi.
”Asiat on tehty juuri niin kuin sovittiin.”
Konnun alkuperäinen tavoite on myös täyttynyt, eli toimistoissa ympäri Suomen on isännöitsijöiden ja muiden työntekijöiden aikaa vapautunut oleelliseen.